پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری
نوشته شده در تاريخ برچسب:سایت,مسعود,بختیاری,بهمن,علاءالدین,راه,اندازی,شد, توسط عــلــی چراغیان |

زنده ياد بهمن علاءالدین خواندن آواز و سرودن ترانه را از همان سالهای دوران تحصیلات ابتدایی در "لالی" آغاز کرد ولي از سال 1350 با ارایه نخستین و جاودانه ترین اثر خود" دختر لچک ریالی"، بطور رسمی با همکاری رادیو اهواز و تلویزیون ملی آبادان آغاز نمود و با ورود خود به عرصه موسیقی ، موسیقی بختیاری را وارد فاز جدیدی نمود.

وی با همراهی استاد"منصور قناد پور"، نوازنده برجسته سنتور و رهبر وقت ارکستر اهواز و تنظیم کننده توانمند اکثر آثار خود و برخی دیگر از هنرمندان مثل استاد "بهمن فردوسي" و شاعرانی مانند "سیروس احمدی فر" ،"جمشید احمدی فر"،"حبیب اله ریخته گر"،"بهمن فردوسی"،"رسول ایزد یار"و"عبد العلی خسروی" علاوه بر ارایه چند اثردیگر به گویش بختیاری نظیر" گل ناز"،"تنگ بلور"،"بهار"،"گل باوینه" و .... چند ترانه دیگر به زبان فارسی نظیر" گلهای کاغذی"،" باغ آباد"،"دلتنگی"،" قاصد خوش خبر"،"باغ ستاره ها"،"باید فراموشت کنم" و.... كه در مجموع بيش از 30 آهنگ مي شد را از طریق رادیو و تلویزیون اهواز و آبادان به علاقمندان ارایه کرد که تمام این آثار نه تنها در دوره خود بلکه هنوز هم به عنوان آثاری ماندگار و ممتاز مطرح هستند.

اصولا قبل از انقلاب آلبومي با صداي جاودان بهمن علاءالدين منتشر نشد اما امروزه به اشتباه به مجموعه آهنگ هاي پبش از انقلاب استاد آلبوم گلهاي كاغذي و يا دختر لچك ريالي مي گويند.

در این وب سایت به اخبار ، گزارشها و تحلیل های مختلف پیرامون آثار و ابعاد زندگی استاد فقید آواز ، شعر و موسیقی بختیاری بهمن علاءالدین (مسعود بختیاری) و همچنین مسایل فرهنگی ، اجتماعی ، هنری قوم لر بختیاری و کشور عزیزمان ایران پرداخته میشود

آدرس سایت :

http://bahmanalaeddin.com/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.