پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری
نوشته شده در تاريخ برچسب:قابل توجه مسئولین ,,, , توسط عــلــی چراغیان |

http://s3.picofile.com/file/7401310321/n00000331_r_b_005_copy.jpg 

مردم مسلمان و ولایت مدار استان خوزستان در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی بطور شایسته و بنحو احسن  آنچه به عهده داشتند صادقانه به انجام رسانیدند .حال انتظار مردم شهرستانهای استان خوزستان از نماینده گان خود به گونه دیگری است و خواستار توزیع عادلانه بودجه و محرومیت ذدائی و نظارت مستمر و بی وقفه درسطح  حوزه های انتخابیه خود هستند  به ویژه  مردم شهرستان اندیکا این انتظار را دارند  که نماینده محترمشان در مجلس شورای اسلامی بطورجد به مسائل و مشکلات  زیرساخنها  و معضلات و تنگناهای معیشتی وهمچنین سطح بسیار پایین خدمات به مردم را مورد توجه قرارداده  و برای حل آنها  کمر همت ببندد و صادقانه عمل نمایند.

( آقایان محترم ،  میدانید فقر و محرومیت یکی از ویژگی های بارز شهرستان  اندیکا  می باشد، اگر چه بعد از پیروزی انقلاب  اسلامی گام های خوبی در جهت زدودن  فقر و محرومیت از چهره این خطه  برداشته شده  است لیکن هنوز می توان در جای جای این منطقه و سیع  فقر و محرومیت را به وضوح مشاهده کرد. با اینکه با پیگیریهای نماینده محترم قبلی در مجلس  و همت آقای دکترمحسن رضائی  اندیکا از بن بست خارج شد ودر نهایت  شهرستان گردید که در جای خود مورد تقدیراست ولی این همه انتظارات مردم اندیکا نبود، انتظارمردم اندیکا این بود که  دولتمردان ورجال حکومتی نسبت به وجود تمرکز جمعیت در( آبژدان اندیکا ) نگاه ویژه داشته باشند و به خواسته های برحق مردم رسیدگی کنند که تاکنون این خواسته بی پاسخ مانده است.برای دلخوشی مردم میگویند: ما اندیکا را شهرستان کرده ایم اما نمی دانند  لفظ شهرستان شدن نه به تنهائی موجب عمران و آبادی و اشتغال جوانان  میشود  و نه کیسه کسی را پر میکند..)

اندیکا قبل از ساخت سد شهید عباسپور(رضاشاه سابق) یکی از بهترین شالیزارهای برنج کاری را در حاشیه رود خانه کارون به طول تقریبی یکصد کیکومتر را داشت که به علت بر گشت آب تماماً به زیر آب فرو رفتند ومردم بیکار و آواره روستاهای اطرف شادند
  
می گویند اندیکا قطب تولید برق است و بیست درصد ازبرق کشور دراین شهرستان  تولید می شود که به نسبت وضعیت آب کشور  کارون و مناطق کوهستانی این شهرستان یکی از مناطق پرآب  قلمداد می شود!!

اما متاسفانه مردم شهرستان اندیکا  سهم ناچیزی از این آب  زلال و گوارا دارند. شاعر فرمود ه است : آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم.  این ضرب المثل  ممکن است درهمه جا به نوعی استعمال شوداما در اندیکا مصداق عینی و واقعی دارد.! شهرستان اندیکا با اینکه کارون را در کنارخود دارد و درکوههای سر به فلک کشیده  خود چشمه ساران  و رودخانه های فصلی دارد اما زمینها ی کشاورزی آن لب تشنه وخشکیده است ومردمان آن قرنها ست دیمکاری می کنند بطوریکه مختصرباغات باقیمانده ازعهد کهن  در منطقه (دوراب ، کتک ،  للر ) پیروفرسوده وخشکیده شده است  این باغات انارو انجیر به دلیل عدم رسیدگی وتامین اعتبار و توجه جدی متولیان بخش کشاورزی  تشنه تر از همیشه می باشند. باغداران میگویند کسی به فکر ما نیست وما به تنهائی توانائی نگهداری و احیائ باغات و تولید برنج را نداریم از طرف دیگر خشکسالی های پی در پی کشاورزان دیمکار اندیکا را مستأصل کرده  است زیرا  تناسبی بین دخل و خرج وجود ندارد.!

بااینکه اندیکا  از شهرهای شمالی و خوش آب و هوای  استان خوزستان است  و خواستگاه اصلی تمام درختان مثمرو تولید برنج است اما بجززیتون واندکی انار و انجیر هیچ میوه ای در آن تولید نمی شود.مردم اندیکا همانند مردم مسجد سلیمان  به ناچار سبزی و صیفی خودرابا هزار زحمت ازشهرستانهای شوشتر و بعظاً از ایذه  تامین می کنند که باید به متوایان وزارت  کشاورزی دست مریسا گفت؟!!

مردم می گویند ، چگونه ممکن میشود مسئولین کشوری در تقسیم  سرمایه های ملی« یک بام و دو هوا بازی میکنند».؟ چگونه می شود و چگونه میتوان  هزاران کیلومتر آب دریای خزر و بندر عباس را هم شیرین و هم به دشت کویر برد  ولی نمی شود  برای جلو گیری از مهاجرت بی رویه  و نجات ساکنین شهرستان اندیکا از مخازن عظیم  سدهای شهید عباسپور و  گدار لندر با یک خط لوله و بصورت ثقلی بطول  ده  کیلو متر آب کارون را به دشت اندیکا انتقال داد ؟ اگر این پروژه  که سالها  فقط و فقط  حرف آن زده می شود به اجرا در آید  مردم اندیکا به کشاورزی و دامداری مشغول خواهند شد  وار فقر و فلاکت نجات خوهند یافت . امروز ذینفوذان  کشوری  و مدیران  وزارت نیرو برای منابع آب کارون  هرگونه که می خواهند تصمیم می گیرند و به هر سو که می خواهند آن را با هر هزینه ای هدایت می کنند و به  ساکنان  اندیکا ، با داشتن کوههای مملو از برف که یکی از سر شاخه های مهم کارون است  کمترین اعتنایی  ندارند.؟!

آقای رئیس جمهور، آقای استاندار آقای نماینده  ساده و صمیمی می گویم ما نه بخیلیم و نه تنگ نظر ، حرف حسابمان این است  اول  نیاز شرب و آب بخش  كشاورزی مردم  اندیکا را تامین نمایید. مابقی آب را  بلادست نشین ها ، پایین دست نشین ها، ذینفوذان و ازمابهتران به هرجایی که دوست داشتند ببرند و انتقال دهند.

یکی دیگر از معضلات مردم اندیکا  بیکاری است ، با اینکه پتانسیل ها ، ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی در بخش کشاورزی و باغ داری ، دامداری ، جنگل و مرتع   ، گردشگری ، صنعت و معدن و جود دارد  لیکن نرخ بیکاری روبه افلاک است  و جوانان با استعداد  این خطه مجبورند برای امرار معاش به شهرها و استا نهای همجوار مهاجرت کنند و بر تراکم  جمعیت  شهرهای بزرگ بیفزایند . حال که دشمنان ملک و ملت  از راه اقتصاد جبهه نو گوشوده اند  نباید  چاره ای اندیشید  تا جوانان در موطن خود با دل و جان به کار و تلاش بپردازند و دیار آ با و اجدادی خود را که بخشی از میهن عزیزمان ایران است آباد کنند و بسازند

یکی از شعارها و اصولی که همواره برآن تاکید می شود  عدالت است ،  امکانات  و  فرصت ها ی زیادی وجود دارد که مردم اندیکا از آن بی بهره اند.

در خاتمه بخشی از مشکلات عمده  مردم اندیکا  که در راس آن مشکل بیکاری است  بیان می شودامید است مورد توجه نمایده مردم شریف مسجدسلیمان ، اندیکا و لالی  و سابر دولتمردان قرار  گیرد .

1_ شهرستان اندیکا دارای دو بخش دو شهرک سازمانی و چندین روستای پرجمعیت است و برابر آمار غیر رسمی  جمعیتی  بالغ برهفتادهزار نفردارد با اینکه خود دارای ذخئر فسیلی  و معدنی فروان میباشد و  کا رخانه گاز( مسجد سلیمان ) در فاصله  سی کیلومتری آن قردارد مردم  (آبژدان، قلعه خواجه و .... ) ازنعمت گازشهری  بی بهره اند و در فصل زمستان با دشواریهای فراوانی رو برو هستند. مردم میگویند محرومیت و تبعیض تاکی ،  پس کی باید شاهد اجرای عدالت باشیم ؟!

2-  در شهرستان اندیکا  بیمارستان مجهز و پزشگ متخصص وجود  ندارد!؟

3- اورژانس و آمبولانس مناسب  ندارد. دکتر زنان و زایمان  ندارد....؟

4-  پایانه مسافر بری  و اتوبوس واحد  برای ایاب وذهاب مردم وجود ندارد؟

5- شرکت آب و فاضل آب شهری  ندارد،  بر ق آن مرتب در تابستانها قطع میشود.

6- نقشه جامع و طرح تفضیلی ندارد ،خیابان و بازارمناسب  ندارد ، مسکن و شهرسازی ندارد ؟

7- بعد از چند سال از اعلام شهرستان شدن  ادارات دولتی آن بطور کامل مستقر و یا مستقل  نشده اند ؟

8-  مدیران شهرستان بعضاً پروازیوبعضا قوی وتوانمند نیستند. کارکنان به خاطرسکونت در شهرهای دیگر و مسافت طولانی  صبح ها به موقع سر کار خود حاظر نمی شوند؟ ارباب رجوع ازاین بابت ناراضی است و.....؟

9-  در روستا ها و عشایر حرامیان  شبها خواب را از چشم دامداران محلی ربوده اند.!؟

10-  بناهای متعدد تاریخی که میراث فرهنگی هستند به علت بی توجهی مسئولین مربوطه  در حال تخریب کامل هستند .

11-  حیات وحش توسط افراد مسلح  جواز دار رو به انقراض و نابودی است

12- منابع طبیعی و اراضی شیب دار به علت ضعف قانون توسط زمین خواران ومتجاوزان به عرصه جنگل و مراتع در معرض آسیب است. برای کوهستانهای اندیکا  که مستعد جنگل کاری است بر نامه جدی و جود ندارد ؟!

13-  جاده بازفت به ویژه جاده  مسجد سلیمان به اندیکا ، که منبع در آمد و  نان دانی خوبی برای پیمانکاران قدیم و جدید شده است به علت سه باره کاری و عدم نظارت مسئولین راه و ترابری  در اجرای دقیق  این پروژه ، هر ساله جان چندین انسان بی گناه را می گیرد....؟؟!

14-  شهرستان اندیکا و منطقه پرجمعیت  آبژدان مسجد جامع ندارد  فاقد مصلی و امام جمعه موقت است؟

15-  شهرستان اندیکا دانشگاه آزاد اسلامی ندارد.؟ فرودگاه ندارد، میدان ورزشی مناسب  ندارد

ایــــام به کام 

 


نظرات شما عزیزان:

رشید
ساعت5:11---8 مرداد 1391
سلام-ای ول -گلی به گوشه جمالت- الحق خوب نوشتی-مهم نیت آدمه که پاک باشه -در شهرستان اندیکا جوان تحصیل کرده زیاد داریم -مسئولین باید از این جوانان برای اداره کردن سازمانهای دولتی اندیکا استفاده کنند و چون اهل همون شهر هستند با دلسوزی بیشتری کار میکنند-آقا دمت گرم گل گفتی

بی مریم
ساعت22:29---11 تير 1391
آقای چراغیان دستتون درد نکنه حرف دل اهالی اندیکارو گفتین ،مدیران اندیکا اکثرا غیر بومی و غیر دلسوز هستند و کاری برای پیشرفت اندیکا انجام نمیدهند،آقای مرزویان حتمامتن رو خوب نخوندین اسم نویسنده نوشته شده و بجای خرده گیری همسو شوید.شیرمردان بختیاری خیلی وقته که به کوری رفته اند.

علی
ساعت15:32---27 خرداد 1391
سلام . دست مریسا الحق همه چیز را در متن ذکر کرده ایدمن هم آن را کپی ود ر وبلاگم گذاشتم .





با تشکر علی بلدی بهداروند


دوستدار اندکا
ساعت23:47---23 خرداد 1391
درود بر نویسنده محترم دعای اهالی اندیکا بدرقه راهتان باد حرف دل مردم را زدید متاسفانه مسئولین استان این شهررا نمی بینند مسولین این شهر خیلی مقصر هستند امروز هر مدیر را با کار کرد آن میشناسند ومدیران اندیکا بدانند اینکه عاق مادرانی که فرزندانشان که برای معاش به شهرهای دور میروند دنبال آنهاست وبداننداین مدیران مورد ریشخند دیگر مسئولین شهرها شده اند

میلاد مرزویان از طایفه شهنی
ساعت22:25---21 خرداد 1391
برادر یا خواهر گرامی
خسته نباشی
متن رو کامل خوندم اما آیا خود شما هم بعد از نوشتنش این کارو کردین ؟!
متن پر از غلط های تایپی و املایی است


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.